Cvičení v těhotenství? Kdy ho raději vynechat

Pokud vaše těhotenství probíhá standardně a po zdravotní stránce jste v pořádku, měla byste se pravidelně hýbat. Přestože má ale pohyb v těhotenství spoustu výhod, pro některé nastávájící maminky nemusí být vhodný. Přečtěte si, jak cvičit bezpečně, rozeznat rizika a kdy se cvičení raději úplně vyhnout.


23. 8. 2020 Michaela Hadašová Sdílet:
Cvičení v těhotenství? Kdy ho raději vynechat

Benefity cvičení v těhotenství

Cvičení v těhotenství přináší těhotné ženě následující výhody: 

  • zvyšuje srdeční frekvenci a zlepšuje tak cirkulaci krve 
  • snižuje riziko obezity a s ní spojených komplikací, jako je například těhotenská cukrovka a vysoký krevní tlak
  • pomáhá předcházet zácpě, křečovým žilám, bolestem zad a dalším těhotenským problémům
  • zpevňuje a posiluje tělo
  • připravuje svaly pánevního dna na porod
  • pomáhá předejít hluboké žilní trombóze
  • podporuje kvalitní spánek a psychické zdraví

Vhodně zvolený pohyb v těhotenství může také zkrátit délku samotného porodu a snížit potřebu léků na bolest v jeho průběhu, snížit riziko předčasného porodu a porodu císařským řezem a urychlit zotavování po porodu.

Uzamčeno
Chcete získat přístup k obsahu pro členky zdarma? Jde to!
 


Pošlete článek dál

Sdílet:

Informace, které naleznete v tomto článku, nenahrazují konzultace s lékařem či jiným specialistou. Neslouží k účelu diagnózy, léčby a ani jako prevence proti žádné nemoci či zdravotním problémům. Doporučujeme se vždy obrátit na vašeho lékaře, který zná vaše individuální potřeby a zdravotní stav.